BLOG: De slingers ophangen kan iedereen

blog header de slingers ophangen kan iedereen

Je kent dat wel. Er zit een opening van een pand aan te komen, er is een jubileum te vieren, jouw klanten zouden weer eens in de watten gelegd moeten worden of jouw medewerkers zouden na een re-organisatie of fusie wel een boost kunnen gebruiken. Waar begin je dan? Met een gesprek met de marketingmanager of hoofd PZ. Je hebt er natuurlijk ideeën over en geeft die mee. Vervolgens vindt er een interne brainstorm plaats waarbij eventueel ook de PV wordt betrokken. Iedereen heeft ingevingen, helemaal te gek, alles mag geroepen worden en er wordt een keurig verslag van gemaakt. En dan komt het. “Hoe nu verder? Zullen we er een bureau bij vragen want het is wel veel werk. Ik moet het er allemaal maar even bij doen”.

Wat gaat er hier nu mis? Op het eerste gezicht niet zo veel. Het kan op deze manier best werken als je een op zichzelf staand event voor ogen hebt zonder boodschap. Een leuk feestje. Alleen, deze benadering is bijna niet meer van deze tijd te noemen. Het kost in verhouding veel geld omdat het een eenmalig contactmoment betreft en iedere cent moet je goed kunnen verantwoorden. En toch maken wij bijna wekelijks mee dat er te veel geld uitgegeven wordt voor een eenmalig event dat niet beklijft.

Wat in dit voorbeeld veel beter zou kunnen is de aanpak van het event. Dat begint met de vraag welk verhaal je wilt vertellen aan je doelgroep. Als je het verhaal helder hebt, kun je dat creatief gaan vertalen in hoofdstukken, noem het momenten, zodat het event uiteindelijk onderdeel wordt van een hoger strategisch doel van je organisatie. Op deze manier zet je op een zich zelf staand momentum om naar een traject van memorabele momenten met het event als apotheose. Deze campagnematige aanpak, waarbij het ontwikkelen van een krachtig concept en het ontwerpen van een unieke uitstraling ook een belangrijke rol spelen, heeft vanzelfsprekend meer impact dan het bedenken en organiseren van één festiviteit. “En de organisatie van dit alles dan? En de operationele activatie van mijn doelgroepen?” Dat zijn inderdaad de volgende fasen in het traject.

Verrassen, inspireren én verbinden…dat is waar het in jouw organisatie iedere dag om draait. Het verbinden van mensen onderling, van mensen met merken, van mensen met de samenleving, maar ook de verbinding met je doelgroepen. Storytelling. Daar helpt mijn team je graag bij. Dat doen we al meer dan 30 jaar. Want met een goed verhaal maken we samen het verschil en komt een idee werkelijk tot leven. Met als resultaat; verbindende belevenissen met positieve impact, waarmee we jouw lange termijn doelen versterken én die naadloos aansluiten op de belevingswereld van jouw doelgroepen!

Artishock experience marketing creëert verbindende belevenissen met positieve impact, waarmee we jouw lange termijn doelen versterken en samen invulling geven aan de maatschappelijke opgave van morgen. Artishock denkt hierbij volledig middelenvrij. Al 30 jaar!