Voordat een gebied ontwikkeld wordt, wordt er nagedacht over de identiteit van een wijk en de functie ervan. Middels een proces van Placemaking wordt een functionele ruimte aantrekkelijk gemaakt door bijvoorbeeld het organiseren van activiteiten die passen bij de positionering/identiteit. Aan ons de vraag om deze strategie te vertalen naar een campagne inclusief activiteitenkalender en hier ook door middel van online content ruchtbaarheid aan te geven.
Onder de campagne; โEKP maakt ontmoetingenโฆโ bedachten we verschillende activiteiten die het gehele jaar ontmoetingen creรซerden, waarbij belangrijke kenmerken van de wijk aan bod kwamen. We bedachten bij โEKP maakt ontmoetingen Groenerโ een โEKPluktuinโ, een antieke bakfiets volledig beplant waarmee we in de binnenstad zaadjes uitdeelden om te benadrukken dat biodiversiteit en groen een grote rol speelt. Deze zaadjes stonden voor kruisbestuiving, een belangrijk kenmerk van de toekomstige wijk. Onder de noemer โEKP maakt ontmoetingen Creatiefโ bedachten we workshops waarbij we een Bossche ondernemer verbonden aan een werkplaatsmeester van de kunstacademie St. Joost. Ook haakten we met deze campagne aan op bestaande evenementen zoals de Vestingloop en de Bossche Zomer en bedachten we een leuke kerstactie waarbij we mensen een warm thuis wenste, bijvoorbeeld op EKP.