Visioenen van een Genie

JB500

Ter nagedachtenis aan de wereldberoemde kunstenaar Jeronimus Bosch werd Artishock gevraagd om een spectaculaire opening te verzorgen voor een wel heel bijzondere tentoonstelling. Dit deden we uiteraard geheel in stijl en we hielden de symboliek van de kunstenaar in ere.

Opdrachtgever | Stichting Jheronimus Bosch 500

Type project | Citymarketing

Jaar | 2016

Stichting JB500, gemeente ’s-Hertogenbosch en het Noordbrabants Museum vroegen, ter ere van het 500ste sterfjaar van de beroemdste zoon van ’s-Hertogenbosch, kunstenaar Jeronimus Bosch, om de opening te verzorgen van de unieke tentoonstelling ‘Visioenen van een Genie’. Nooit eerder waren zo veel kunstwerken van Jeroen Bosch, uitgeleend door vooraanstaande musea van over de hele wereld, te zien in Den Bosch.

Vraag

Antwoord

Jheronimus Bosch stond bekend om zijn drieluiken en zijn symboliek. Door dit in het programma en de complete styling door te voeren, creëerden we een typisch ‘Boschiaans’ verhaal. De opening van de tentoonstelling was een van de hoogtepunten van het jaar en was opgebouwd op basis van een drieluik. Een formele opening in de Sint-Jan en het museum zelf met 1.000 genodigden, waaronder Zijne Majesteit koning Willem-Alexander. Tevens was er tijdens een wandeling door de stad een dwarsdoorsnede van de programmering van de rest van het JB500 jaar te zien. Daarnaast was er in de stad nog een rijke programmering bij wijze van volksfeest.

Video afspelen

Beurs

Zorg & ICT beurs

PinkRoccade Healthcare

Campagne

Planten Peepshow & Peptalk

Plantum

Fondsenwervend event

Swim to Fight Cancer

Stichting Swim to Fight Cancer

Talkshow

Take a Seed

Plantum

Community event

WinTU/er Village

Technische Universiteit Eindhoven

Koninklijk event

Nationale Koningsdag Tilburg

Gemeente Tilburg

Campagne

De gewone schoolkantine

Voedingscentrum

Talkshow

Aandacht voor Elkaar

Rijksoverheid

Fondsenwervend event

Villa Pardoes Winterrun

Villa Pardoes

Festival

The Big Party

Fransen Gerrits